Jdi na obsah

Žebříčky

Populární obsah

Zobrazení obsahu s nejvyšší reputací od 29.6.2024 ve všech oblastech

  1. Koukám, že tu ještě chybí:
  2. Jedině tak se nám podaří rozjet diskuse na webu a přilákat nové členy, popovídat si snimi, postrčit je. Za žádný příspěvek nebo dotaz se nemusíte stydět. Ať už se týká audia videa pro začátečníiky, nebo pokročilé audiofily. Jediný chybný dotaz je ten, na který se nezeptáte! A nebo se můžete v Obecných diskuzích zeptat, kde si opravíte auto, seženete prase na grilovačku, případně si zanadávat na polickou situaci, nikdo vás nebude cenzurovat, pokud dodržíte základní parvidla. Zajímají vás hudební nástroje, sháníte učitele, kolegy, chcete založit skupinu? Jen do toho! Chápeme, že nás tady zatím moc není, ale bez vaší snahy se to nezmění. Přiveďte sem kamarády, kolegy, ostatní fandy přes audio-video a taky přes normální pokec, komunita nadšenců nakonec dokáže vyřešit všechny uživatelské požadavky nebo problémy.Držíme Vám i nám palce, ať se to tady pěkně rozjede, jasně, chce to čas.... Nejde to ze dne na den. Ale my a vy vydržíme, dáme do toho nadšení a chvíli času a povede se nám to. Postupně rozjedeme skutečnou komunitu podobně zaměřených fandů se stejnými zájmy. Věříme sobě i vám!
  3. …zdravím všechny a ať vám to hraje.
  4. Rozdíl mezi otevřenými a uzavřenými sluchátky je zásadní a netýká se jen zvuku, ale i použití. Otevřená sluchátka mají průduchy nebo mřížku na zadní straně mušlí, takže zvuk jde ven – a naopak i okolní ruchy pronikají dovnitř. Výsledkem je vzdušnější, přirozenější zvuk, širší soundstage, lepší prostor a lokalizace nástrojů. Ale jsou nevhodná do hlučného prostředí nebo když nechceš rušit okolí (např. v kanceláři nebo v MHD). Uzavřená sluchátka naopak mají izolované mušle, které dobře tlumí okolní hluk a nepropouští moc ven. Hodí se na poslech v ruchu, nahrávání vokálů, nebo když nechceš rušit okolí. Zvuk bývá trochu s užším prostorem, ale často s výraznějším basem (ne vždy, záleží na modelu). Za mě – pokud posloucháš doma v klidu a jde ti o hudební zážitek, otevřená jsou jasná volba. Pokud nahráváš, cestuješ, nebo posloucháš v prostředí, kde nechceš být slyšet – pak uzavřená.
  5. RAP

    1 bod
  6. Tidal má stále obrovskou hromadu hudby v MQA. Patrně víc než v hi-res Flacu (říkají tomu Max Flac), na který přechází. Výhodu přechodu vidím v tom, že člověk nepotřebuje streamer, či DAC s MQA certifikací. Jenže je to stále ten stejný obsah, pouze v jiném formátu. Myšleno ve smyslu verzí alb. Když se člověk podívá, jedná se vesměs o remastery vydané po roce 2010. Tedy loudness war na druhou. Problém dnešní hudby nejen na streamu není v kontejneru, ale v obsahu. Neřeším uměleckou stránku, to bych si nikdy nedovolil hodnotit, ale technickou stránku nahrávky, tedy její mastering. Dynamický rozsah. Ono je krásné mít skladbu ve flacu 24/192, nebo dokonce v DSD512, ale pokud ta skladba má DR 4, tak to hraje naprosto otřesně, daleko hůř, než jiný remaster téže skladby v mp3 320 s DR 15. To prostě rve uši a až na pár výjimek se dnes jinak nevydává. Můžu uvést příklad. Mám svoji sbírku CD nagrabovanou na SSD ve streameru. Originální CD Iron Maiden Fear of the Dark z roku 1992. Na Tidalu či Qobuzu remaster tuším z roku 2015. Když jsem si to pustil ze streamu, začal jsem pátrat, proč to hraje tak otřesně, jestli nemám nějaký problém v řetězci. Ne, to jen soudruzi tak silně zmršili zvuk technicky excelentně nahraného alba, aby to nějak hrálo na peckách za 350Kč a BT repráčcích. To je prostě sto a jedna. Ten fenomém loudness war mě hodně mrzí. Stará hudba se dá sehnat v původních verzích, ovšem ne na streamu. Nová se tak zmršeně nahrává takřka všechna. Teda nenahrává. Možnosti dnešních záznamů jsou o galaxii jinde, než třeba v těch osmdesátkách a devadesátkách. Bohužel pak proběhne mastering tak, aby to hrálo i na tom, co uvádím výš. A čím má člověk lepší sestavu, tím víc tohle mršení vyniká. Takže máme umělce tvořící kvalitní obsah (záleží samozřejmě na vkusu toho kterého soudruha), máme neuvěřitelné technické možnosti záznamu, máme nosiče zvuku, o kterých se nám kdysi ani nesnilo, máme drahé superkvalitní zařízení, které to přehraje. A nemáme moc co přehrávat skrz mizerný zvuk, který někdo záměrně zmrší, protože zákazník si to tak přeje. A ne každý poslouchá vážnou hudbu, jazz a nebo úlety z nakladatelství Chesky Records.
  7. …provozuji 12 gramců. Cena výkon (po úpravě - izolace uvnitř) Tesla NC440 první generace s P1101. Pak mám rád Thorens se SME ramínkem. Technics nemám, ale volil bych 1600. Teď byl na Bazoši Clearaudio se supr ramínkem za 15.500,-
  8. Taky mám jeno v zásobě. Jen pro otrlé...
  9. Jojo, tohle je paráda. Dědeček pořád umí a nemá konkurenci.
  10. Ještě snad dodat, že vyrobit kvalitní uzavřená sluchátka je podstatně složitější, než vyrobit otevřená sluchátka. A od toho se odvíjí i cena. Ale TOP modely jsou takřka výhradně otevřené.
  11. Každá technologie má svoje pozitiva i negativa. Ovšem při požadované investici 4-5 tisíc můžeš na elektrostatická sluchátka rovnou zapomenout. Mají několik specifik. Jednak až nepřirozeně rychlý a detailní zvuk, což samozřejmě hodně lidem vyhovuje a obvykle není bas nijak hutný Celkově je projev světlý, vzdušný. A dál, prodávají se obvykle se speciálním zesilovačem, protože tato sluchátka nemůžeš připojit k libovolnému zesilovači. Výstupní napětí těchto speciálních zesilovačů bývá 400-580V. Typickým výrobcem je třeba značka Stax. Sluchátka magnetoplanární. Dnes velice populární technologie, protože obecně mají lepší frekvenční průběh, než sluchátka magnetodynamická, ale samozřejmě to není pravidlo. Rovněž rozhodně neplatí, že by měla nižší bas, než sluchátka magnetodynamická jak psal někdo výš. Nevýhodou je vyšší hmotnost (těžké magnety) a obvykle vyšší cena. Do uvedeného rozpočtu by ses mohl vejít se sluchátky Hifiman, samozřejmě základními modely. Obecně má tato značka méně basu. Nejrozšířenější a donedávna prakticky jediná běžně rozšířená technologie je magnetodynamická. Bývají hodně levná, i hodně drahá, jsou to nejčastější sluchátka, nevím co k tomu dodat. Jako úplný začátečník bych asi hledal v těchto vodách. A teď pár věcí okolo. Pokud to mají být sluchátka na doma se slušnějším zvukem, považuji za nezbytnost sluchátkový zesilovač. A tím nemyslím jack na audiokomponentu jako je CD player, nebo stereozesilovač k velkým bednám, nebo ve zvukové kartě, ale skutečný sluchátkový zesilovač. U sluchátek je několik důležitých parametrů. Ale nejdůležitější je jejich impedance a citlivost. Velice obecně lze říct, že čím mají sluchátka nižší impedanci a vyšší citlivost, hrají hlasitěji, jsou snáz vybuditelná a méně náročná na zesilovač. Spousta modelů domácích sluchátek bude hrát dostatečně nahlas i bez zesilovače, ale zvuk bude plochý, mizerný, bez dynamiky, říkám tomu zvuk starého ruského tranďáku. Takže rozhodně zesilovač i k modelům za 5000Kč. Další věc, na kterou jsem zapomněl je, základní dělení sluchátek. Jsou otevřená/uzavřená dle provedení mušlí. Otevřená sluchátka - slyšíš okolí při nižších hlasitostech, okolí slyší co posloucháš, při vyšších hlasitostech velice intenzivně, tak že to třeba v noci budí manželku přes zavřené dveře. Uzavřená nic dovnitř, nic ven. Ale je podstatně dražší vyrobit kvalitní uzavřená sluchátka, než otevřená. pokud chce člověk opravdu dobrý zvuk, pod 20.000Kč nic solidního uzavřeného nekoupíš, levné modely trpí tzv. kelímkovým efektem. Prostě se zvuk ve špatně zatlumených mušlích odráží a hraje to jak z kelímku, bez prostoru. A rady na závěr. Pokud je to jen trošku možné vybírat ušima Zvukové projevy různých značek jsou diametrálně odlišné. Opravdu velice moc. A tobě nikdo nevidí do hlavy a neví jaký máš vkus, co se ti líbí a co ne. A není nad to si sluchátka dát na hlavu a zjistit, jestli ti to vyhovuje, nebo ne. A další extrémně důležitá věc je pohodlí nošení. Provedení sluchátek bývá různé. A ty rozhodně nechceš mít hlavu ve skřipci, kdy máš po pár minutách otlačené boltce, ani nechceš, aby ti při pohybu hlavy padala a netěsnila. Pohodlí nošení je opravdu to hlavní, zkousneš i horší zvuk lépe, než bolest otlačených uší a hlavy. Kupovat sluchátka bez vyzkoušení je jako poslat nevidomého kupovat obraz. Samozřejmě u šlupek za tři stovky nemusíš nic z toho co jsem psal výš řešit, ty v nejhorším případě vyhodíš. Ale většina lidí jako já se dostane do nebezpečné spirály, pokud je to chytne a deseti, ne-li statisíce začnou lítat :) Sám preferuji magnetoplanární sluchátka se zábavnějším zvukem, ale proposlouchával jsem se do toho asi víc než dvacet let a často šel nic moc cestou pokus/omyl, která je mimo jiné i velice drahá.
  12. Nové řešení problému - Tidal už nemá MQA, z mnoha důvodů, podporuje už pouze FLAC, často ale v opravdu vysoké kvalitě. Navíc spojil dohromady předplatné a nabízí už jen předplatné "TIDAL", které by si tady měl zařídit každý (pokud nemá alternativní platformu).
  13. 1 bod
    Konečně jsem se rozhodl koupit si k počítači vedle sluchátek i menší bedny. Nechtěl jsem, aby mi zabíraly tolik místa na stole a vzhledem k mé lásce ke značce FiiO, jsem nemohl sáhnout po ničem jiném, než po FiiO SP3. Zaujaly mě už designem, který se mně osobně dost líbí a hodí se mi k prostoru, ale primárně zvukem. Na to, jak jsou malinké, bych se nebál je použít i v menším obýváku (tam tedy už s podporou subwooferu). Na stole hrají nahlas až až. Výšky jsou velmi přesné, poměrně čisté a woofer, který se stará o zbytek frekvenčního spektra taky nezklame. Mám je již nějaký ten měsíc a za tu dobu jsem (vzhledem k cenovce samozřejmě) narazil pouze na jednu nevýhodu, co mi trochu vadí - bassreflex, který je na zadní straně beden. Jinak můžu jenom doporučit. Setkal se s nimi ještě někdo?
  14. Tak například: jaký je v dnešním světě nejfašističtější stát? USA, Izrael, Rusko, Čína, Severní Korea....a proč? Fašismus vyzdvihuje pouze moji skupinu lidí (národ, stát) a ničí jinou skupinu lidí (národ, stát), nad kterými chce nejprve vládnout a později je vyhladit. Tak co si tady o tom myslíte?